close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקיץ של 2024 שבר שיאים – מדריך המזגנים השלם כדי לשרוד את הקיץ!

מערכת שורשיב סיוון, תשפד18/06/2024

עם הקיץ הלוהט בישראל ששובר שיאים בכל פעם מחדש, מיזוג האוויר ומזגנים הופכים לנושא חשוב עבור רבים (נסו לדמיין איך אנחנו עוברים את הקיץ ללא מזגן – בלתי אפשרי)

תגיות:
מזגן על הקיר
צילום: אולימפוס מיזוג אוויר
עם הקיץ הלוהט בישראל ששובר שיאים בכל פעם מחדש, מיזוג האוויר ומזגנים הופכים לנושא חשוב עבור רבים (נסו לדמיין איך אנחנו עוברים את הקיץ ללא מזגן – בלתי אפשרי). בין אם מדובר בבית פרטי, משרד או מרחב ציבורי, הצורך בסביבה נוחה ומאווררת הוא קריטי. במאמר זה, נסקור את פתרונות מיזוג האוויר העדכניים לשנת 2024, נציין את החידושים הטכנולוגיים, היתרונות והחסרונות של כל פתרון, ונציע טיפים והמלצות לבחירת המזגן המתאים ביותר. ייאלה בואו נתקרר!

מזגנים ביתיים


מזגנים עיליים
מזגנים עיליים, המותקנים על הקיר, נותרים אחד הפתרונות
מזגן על הקיר
צילום: אולימפוס מיזוג אוויר
הנפוצים ביותר למיזוג אוויר ביתי. יתרונותיהם הם נוחות ההתקנה, מחירים סבירים והיצע רחב של דגמים ויצרנים.

עם זאת, חשוב לשים לב לדירוג האנרגטי של המזגן, שכן הוא משפיע משמעותית על צריכת החשמל ועלויות ההפעלה. מומלץ לבחור מזגנים בדירוג אנרגטי A או A+++, שהם החסכוניים ביותר.

בין החברות המובילות למזגנים עיליים בישראל ניתן למנות את תדיראן, אלקטרה, LG ומיצובישי. מחיריהם של מזגנים עיליים איכותיים נעים בין 2,000 ל-5,000 ₪, בהתאם לגודל החדר והמפרט הטכני.

מזגנים נסתרים
מזגנים נסתרים, המוטמנים בתוך קירות גבס או ארונות מטבח, הופכים פופולריים יותר בשנים האחרונות. הם מאפשרים שמירה על עיצוב נקי של החלל ומונעים חסימת קירות או חלונות. עם זאת, עלויות ההתקנה שלהם גבוהות יותר בהשוואה למזגנים עיליים.

חברות כמו תדיראן ואלקטרה מציעות מגוון רחב של מזגנים נסתרים, במחירים שנעים בין 4,000 ל-10,000 ₪, בהתאם לגודל החדר ורמת האיכות.

מזגנים ניידים
עבור מי שמחפש פתרון זמני או ניידת, מזגנים ניידים הם אופציה מצוינת. הם קלים להתקנה, ניתנים להעברה בין חדרים ומתאימים גם למשרדים או חללים קטנים.

מערכות מיזוג מרכזיות
עבור בתים גדולים, מבני מגורים או משרדים, מערכות מיזוג מרכזיות הן הפתרון המועדף. הן מאפשרות מיזוג אוויר יעיל של כל החללים באמצעות מערכת אחת, ומציעות חיסכון בעלויות ההפעלה לטווח הארוך.

מערכות VRF
מערכות מיני מרכזיות הן פתרון ביניים בין מזגנים ביתיים למערכות VRF. הן מאפשרות מיזוג אוויר של מספר חדרים או קומות באמצעות מערכת אחת, ומתאימות גם לבתים פרטיים גדולים.

עלויות ההתקנה של מערכות מיני מרכזיות נעות בין 10,000 ל-30,000 ₪, בהתאם לגודל הבית ומספר היחידות הפנימיות. חברות כמו אלקטרה, תדיראן ומיצובישי מציעות מגוון רחב של מערכות מיני מרכזיות.

שאלות נפוצות
1. מהו דירוג האנרגטי של מזגנים, ומדוע הוא חשוב?
דירוג האנרגטי של מזגנים מציין את רמת החסכון בצריכת החשמל שלהם. הדירוג נע בין G (הכי לא יעיל) ל-A+++ (החסכוני ביותר). ככל שהדירוג גבוה יותר, כך המזגן חסכוני יותר בצריכת החשמל ועלויות ההפעלה השוטפות נמוכות יותר.

ההמלצה הרווחת של רוב טכנאי המזגנים ולמשל של אברהם מור היא "עדיף לקחת מזגן עם דירוג אנרגטי גבוהה על מנת לחסוך כסף לטווח הרחוק" – נציין שאברהם הוא טכנאי מומחה שמספקי שירותי טכנאי מזגנים בשבת , כך שאם המזגן שלכם מתקלקל בשבת או בחג אתם מאוד תרצו שהוא יהיה האיש עבורכם לתיקון המזגן!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה